Siswa dinasihatkan Berhati-hati Guna Facebook

Posted by Admin On 7:32 AM No comments

Siswa dinasihatkan Supaya Berhati-hati guna Facebook, PM Mahu SKMM Tegas
PEKAN - Datuk Seri Najib Tun Razak mahu Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) mengambil tindakan tegas terhadap pihak yang didapati memuatkan sebarang artikel atau kenyataan sensitif dan menghina agama di laman web atau laman sosial.

Perdana Menteri berkata, semua pihak di negara ini perlu sedar bahawa sebarang pengisian di laman web yang keterlaluan akan menyentuh perasaan pihak yang terlibat.

"Mereka (yang terbabit) patut sedar bahawa laman web ini bukanlah satu kebebasan mutlak yang membolehkan kita melakukan apa saja termasuk menghina agama atau peribadi orang lain.

"Kita mesti menggunakan alternatif media ini dengan rasa penuh tanggungjawab," katanya kepada pemberita di sini semalam.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kecenderungan pihak yang tidak bertanggungjawab kebelakangan ini yang menyiarkan kenyataan berbaur hasutan dan menghina agama di laman web atau laman sosial seperti Facebook.

Gerakan Pemuda Prihatin Putrajaya (Gempur) kelmarin membuat laporan polis berhubung satu akaun Facebook yang dikesan menghina Islam dan Allah dengan kata-kata kesat.

- KOSMO!

0 komen @ catatan: